Thursday, May 19, 2011

Čokoládový koláč s ovocným pyré






Čokoláda, čokoláda... Základna potravina v mojej kuchyni. Tento recept som prvý krát vyskúšala len nedávno a hneď som si ho obľúbila. Je totiž veľmi rýchly a všetko čo na ňho treba mám vždy doma. To znamená žiadne extra plánovania vopred :) 

150g hladkej múky (podľa potreby bezlepkovej)
2 lyžice kakaa
3/4 lyžičky sódy bicarbóny
štipku soli
60g masla
150g kryštálového cukru
2 veľké vajcia
250g nesladeného ovocného pyré (jablkové, marhuľové,... podľa chuti. A áno, aj to mám bežne doma pre našu micu :)
100 g nahrubo nasekanej horkej čokolády
50g nahrubo nasekaných vlašských orechov

Rúru predhrejeme na 180 C a menšiu formu (cca 20x20cm) vyložíme papierom na pečenie. V jednej mise zmiešame múku, kakao, sódu a soľ. V druhej nádobe vymiešame najprv maslo s cukrom. Potom prišľaháme po jednom vajcia a na striedačku suchú zmes a ovocné pyré. Zmes vylejeme do formy a na záver posypeme čokoládou a orechami. Pečieme cca 30 minút. Koláč je síce dosť čokoládový, ale vďaka ovociu veľmi šťavnatý aj niekoľko dní. Ak Vám ovšem toľko vydrží :) Dobrú chuť.

10 comments:

  1. vyzerá strašne jednoducho! spravím ho niekedy...

    ReplyDelete
  2. Mala som to šťastie a Miška smolu, že keď ho prvýkrát upiekla, tak vzápätí ochorela a ja som vyfasovala skoro celý plech...mňam :))

    ReplyDelete
  3. Vypadá to výborně, a ten ubrus je krásnej )))

    ReplyDelete
  4. dakujem, dakujem!

    vypecky - mam radost, ze sa paci. doniesla som si ho zdaleka a je moj najoblubenejsi :))

    ReplyDelete
  5. kurnik, som myslela ze mam vsetko a nemam pyre. aaaa pyreeee!

    ReplyDelete
  6. no, pyre... minule mi kamaratka vravela, ze skusila len postruhat jablko. neni to sice uplne to iste, ale niekedy treba improvizovat :)

    ReplyDelete
  7. Upekla jsem dort manželovy k narozeninám s malinovým pyré a byl luxusní. Díky moc!

    ReplyDelete
  8. Mám v plánu o víkendu vyzkoušet - na přání kamarádky s mangovým pyré, tak jsem zvědavá, jestli se povede :)

    ReplyDelete
  9. ja delam s rybizovym nebo merunkovym z alnatury, mouku mam napul pohankovou a bezlepk smes, nekdy i trochu mandlove. je to genialni, dekuju za recept :) jen teda poznamka k te cokolade na povrchu - chvili mi trvalo, nez mi doslo, ze nalamanou cokoladu je treba sypat az na upeceny kolac, hned po vytazeni z trouby. jinak se mi cokoska hodne skarede spalila, fujka :(

    ReplyDelete