Sunday, May 22, 2011

Jahodový koláč





Objavila som v potravinách hotové krehké cesto. Stačí len rozrolovať papier a dať do formy. Tak som ho samozrejme aj hneď kúpila, že ho vyskúšam. Musím však povedať, že som z neho sklamaná. Podľa mňa to nie je ani zďaleka krehké cesto. Skôr sa to podobá na lístkove. Takže nabudúce nebudem lenivá a spravím si poriadne, domáce :)

Na skúšku toho akože krehkého cesta som si vymyslela tento jahodovo-tvarohový koláč. Ostalo mi z týždňa zopár výborných jahôd. Tak som ich popučila vidličkou a rozmiešala s 500g tvarohu (1/2 hrubý, 1/2 hladký) a práškovým cukrom (podľa chuti). Do tvarohu som potom primiešala 1 želatínový stužovač (D. Oetker). Celú zmes som natrela na upečené cesto, ozdobila zvyšnými jahodami a nechala chvíľu zatuhnúť v chladničke. A aby som nezabudla, na upečené cesto som ešte predtým natrela 1 rozpustenú horkú čokoládu. Jednoduché a osviežujúce. Ideálne na takú teplú nedeľu ako bola tá dnešná :)

Vie mi niekto poradiť ako sa v angličtine povie "krehké cesto"? Rada by som sem dala aj anglický preklad textu, ale "fragile dough" sa mi nezdá... Ďakujem.

6 comments:

  1. našla som piškótové cesto: sponge (cake) mixture

    či je to správne, neviem, pečenie nie je moja parketa :)

    ReplyDelete
  2. musím už aj ja niečo upiecť, sa mi tu zbiehajú sliny :)) btw mne to našlo ešte že "puff paste" alebo "puff pastry" v preklade krehké cesto (odpalované) ale aj lístkové cesto...

    ReplyDelete
  3. Kdybych byla princezna, byla bys moje dvorní kuchařka :))) ...vypadá to nádherně!

    ReplyDelete
  4. :))) dakujem

    hisham, dominika - dakujem za pomoc! musim ale hladat dalej. myslim, ze ani jedno z toho nie je krehke cesto... nevadi :)

    ReplyDelete
  5. mňam! to budem musieť vyskúšať :)

    ReplyDelete
  6. Mňam, taky jsem dneska pekla, podívej se jestli chceš, ale s jahodama ne, ty ještě nemáme :) Hned bych od tebe ochutnala!

    ReplyDelete