Thursday, October 15, 2015

Zdravé sladké raňajky


























Raňajky sú základom dňa. Aspoň tak všetci vravia. Ja som bola od malička ten typ človeka, ktorý raňajkovať musel, bez prázdného žalúdka som nevedela existovať. A sladké ma dostalo vždy. Celé detstvo som prežila na chlebe s nutellou alebo wafliach s nutellou a šľahačkou. Áno, nie je to zrovna ideálne. A tak som pred pár rokmi túto orieškovo-čokoládovú dobrotu prestala kupovať. Chuť na sladké raňajky sa však nestratila a tak som bola rada, keď mi kamarátka Eňa posunula tieto dobroty. Mimochodom Eňa je výživová poradkyňa, takže sa nemusíte báť, že jete niečo veľmi nezdravé, je to čierne na bielom! 

Dnes vám prinášame rovno recepty dva - ideálne víkendové raňajky do postele!

Čokoládové vločky s hruškami:
60g ovsených vločiek (používam špaldové)
50ml plnotučného mlieka
20g kvalitnej horkej čokolády (70%)
10g lúpaných mandlí
3 ČL medu
1/2 väčšej hrušky (alebo 1 menšia)

Vločky dáme variť do hrnca spolu s mliekom a 100ml vody. Po 5 minútach pridáme čokoládu a med a za častejšieho miešania uvaríme, kým sa mlieko s vodou takmer nevyparia. Dáme do misky a ozdobíme nasekanými mandlami a nakrájanou hruškou.

Vločky s quinoou a horúcimi malinami:
30g ovsených vločiek
30g quinoi (môže byť biela aj červená)
1ČL kokosového oleja
200ml ryžového mlieka
3ČL medu
1KL vanilkového extraktu
1ČL (menšia) škorice
60g mrazených malín

V hrnci krátko opražíme vločky a guinou na kokosovom oleji. Zalejeme mliekom a 100ml vody a varíme cca 25 minút. Po asi 20 minútach pridáme škoricu, med a vanilkový extrakt a dovaríme za stáleho miešania. Na panvicu dáme mrazené maliny, zohreme ich, môžeme dosladiť troškou medu. Horúcimi malinami zalejeme uvarené vločky s guinoou, môžeme dozdobiť čerstvými malinami.

Obidva recepty sú na 1 porciu


No comments:

Post a Comment