Wednesday, February 15, 2012

Cukinový quiche s kozím syrom






Veľmi jednoduché, veľmi rýchle a veľmi chutné. Robila som ho už dávnejšie, tak sa snažím rozpomenúť si ako presne som ho robila. A myslím, že to bolo takto:

1 hotové krehké cesto
1 menšia cukina
150g slaniny
1 "valček" kozieho syra (t.j. 1 kus :)
2 vajcia
125g creme fraiche
štipka muškátového oriešku
soľ a čierne korenie

Trúbu si predhrejeme na 200C. Okrúhlu zapekaciu misu si vyložíme cestom. Na panvici si opečieme na kocky nakrájanu slaninu a na krúžky, alebo polkrúžky (podľa veľkosti) nakrájanú cukinu. Opekáme až pokým nebude mať cukina peknú opečenú farbu. Medzitým si zmiešame vajcia a creme fraiche, ochutíme muškátovým orieškom a podľa potreby aj korením, príp. soľou. S tou však opatrne, množstvo prispôsobte tomu ako slanú slaninu máte. Na pripravené cesto si rovnomerne poukladáme cukinu so slaninou a zalejeme vajíčkouvou zmesou. Na vrch rozdrobíme kozí syr a pečieme cca 25 minút. Chutí výborne aj teplý aj studený. Tak si prípadne spravte rovno dva. Jeden na obed a druhý na večeru :)



8 comments:

  1. dnes som zháňala hotové krehké cesto a nezohnala. Kde ho kupujete? ďakujem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dobry den, ja ho kupujem v terne (coop jednota), ale tiez ho nemaju vzdy. da sa pouzit aj domace, ale toto je velka pomoc ked neni cas...

      Delete
  2. no dnes som robila takú "fake" verziu tohoto a vydaril sa! teda konštatujem podľa rýchleho miznutie z plechu :-)

    ReplyDelete
  3. Zboznuju francouzske quiches! A kombinace cukety a koziho syru muze byt skutecne vyborna! tesim se az si to zkusim upect :)

    ReplyDelete